Apakah Holistic Health?

Apakah Holistic Health?

Kesihatan holistik adalah satu konsep yang agak baru bagi ramai orang dalam masyarakat hari ini. Untuk sekian lama, kesihatan dianggap hidup cukup lama untuk membiak. Konsep kesihatan kini berkembang di luar pandangan kesihatan adalah ketiadaan penyakit. Kita tidak perlu menjadi sakit tidak sihat. Kita boleh menjadi penyakit fizikal yang baik, tetapi emosi dan rohaniah tidak sah.

Ramai orang telah bertanya kepada saya, termasuk banyak pesakit jika perubatan alternatif dan kesihatan holistik adalah perkara yang sama. Walaupun mereka mungkin dilihat cara itu, saya sering mendapati bahawa perubatan alternatif atau terapi, jika ia memberi tumpuan terutamanya kepada merawat badan, ia tidak mempunyai pendekatan holistik.

Di kalangan perubatan moden, jarang, jika pernah, adalah kesihatan dibincangkan atau ditakrifkan. Dan rawatan penyakit adalah fokus utama keseluruhan hari.

Jelas terdapat keperluan untuk, definisi lebih menyeluruh yang lebih luas. Saya percaya kesihatan holistik adalah keadaan kesejahteraan dan daya hidup di mana individu yang mampu untuk menyatakan fizikal, keupayaan emosi, intelek, kreatif dan rohani beliau dengan cara yang harmoni dengan individu, orang lain, masyarakat dan semua kehidupan . Kesihatan bukan akhir keputusan, ia sa process- satu cara yang membolehkan kita menjadi tujuan hidup kita, untuk hidup sepenuhnya dan dengan banyaknya.

Kita semua mempunyai keupayaan untuk menyatakan kesihatan, walaupun tumpuan kami kepada penyakit dalam masyarakat kita. Malah, ia adalah menakjubkan kepada saya bagaimana kuat badan sebenarnya. Apabila kita mula mengambil penjagaan yang lebih baik daripada diri kita sendiri,

Kesihatan holistik tidak tercapai hanya merawat gejala fizikal, dan mengabaikan isu-isu asas psikologi dan emosi yang menyebabkan penyakit. Untuk mencapai keadaan yang seimbang kesihatan, seseorang itu perlu mengambil kira faktor-faktor fizikal, emosi dan psikologi untuk membangunkan pelan rawatan yang berkesan.

Isu yang lebih besar untuk menjadi sihat berkisar kesediaan untuk menerima tanggungjawab untuk penyembuhan penyakit dan penyakit dan untuk meneroka aspek-aspek diri, yang menafikan keutuhan peribadi kita. Ia seolah-olah bahawa aspek yang unik pengalaman manusia adalah peluang untuk menenun bersama-sama pelbagai aspek corak hidup kita berkembang ke dalam keseluruhan yang bermakna.

Apabila doktor merawat penyakit, kita perlu menjadi, seperti pemahaman kumpulan lebih kerana banyak pengaruh ini yang mungkin. Penyakit adalah manifestasi daripada ketidakseimbangan yang sedia ada bahawa individu tidak dapat menyelesaikan pada mana-mana peringkat. Ia adalah disebabkan dan dibentuk oleh beberapa pengaruh yang boleh atau tidak boleh menanggung hubungan sebab dan akibat antara satu sama lain.

Saya telah menyaksikan keupayaan ramai pesakit kali menyatakan kuasa penyembuhan semula jadi yang amat besar yang kita semua miliki. Kehadirannya adalah hebat dan berkuasa, setakat yang keterangan adalah bayang-bayang daripada pengalaman. Saya telah melihat keajaiban kanser terminal tiba-tiba hilang dari badan-badan terseksa oleh kesakitan dan penderitaan. Saya lihat kembali orang yang telah mati, tubuh mereka amat dipengaruhi oleh pengalaman mati. Saya juga telah melihat bayi, bayi kecil pra-matang terlalu kecil untuk wujud sendiri, bertahan terhadap kemungkinan tidak dapat diatasi. Ini dan lain-lain pengalaman telah meyakinkan saya tentang keperluan mendesak untuk transformasi dan perubahan kedua-dua falsafah kami dan tumpuan sistem penjagaan kesihatan kita. Ini akan menjadikan mukjizat kesihatan dan penyembuhan disediakan untuk sebanyak orang Amerika yang mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar