Bagaimana untuk Mencegah ketiak Berpeluh Naturally!

Bagaimana untuk Mencegah ketiak Berpeluh Naturally!

Peluh berlebihan adalah masalah yang memberi kesan kepada ramai di seluruh dunia, dari semua kumpulan umur yang berbeza. Dari sawit berat dan berpeluh muka untuk kembali berat dan berpeluh ketiak, terdapat banyak bentuk keadaan ini boleh memberi kesan kepada anda.

Ketiak berlebihan atau ketiak berpeluh adalah salah satu bentuk yang paling biasa peluh berlebihan yang memberi kesan kepada orang di seluruh dunia dan di sini kita mengambil melihat cepat pada bagaimana untuk mengelakkan ketiak berpeluh secara semulajadi.

Apa yang kau boleh buat?

Pakai pakaian longgar!

Memakai pakaian yang longgar adalah cara yang baik untuk memberikan aliran udara ke bawah lengan anda untuk memberikan yang pengudaraan yang mereka perlukan. Pakaian dipasang dan nilon khususnya boleh menjadi punca peluh berlebihan dan yang paling pasti boleh membawa pada peluh lagi.

Air yang banyak!

Ramai penghidap peluh ketiak mencari untuk mengelakkan ia cuba untuk menjauhi air yang berlebihan kerana mempercayai ia sebenarnya menimbulkan keringat lebih. Malah, ia adalah sebaliknya di mana berlaku. Air bertindak sebagai sejuk badan, dan membolehkan perut anda untuk bekerja dengan lebih cekap tanpa terlalu panas. Jadi menjaga badan anda ditambah dengan jumlah yang mencukupi air adalah penting untuk mencegah berpeluh ketiak!

Makanan yang Betul!

Apabila ia datang kepada lebih berpeluh, makanan juga boleh memainkan peranan yang sangat penting! Makanan pedas dan makanan dengan toksin tambah seperti kafein semua menambah kepada peluh lebih yang dihasilkan. Cuba untuk menjaga diet anda bersih dan segar dengan jumlah yang tepat vitamin dan mineral.

Buah-buahan segar dan sayur-sayuran adalah titik permulaan yang besar dan mengandungi banyak vitamin dan mineral penting badan anda perlu kekal cekap.

Ini adalah hanya 2 cara untuk membantu badan anda dalam memerangi peluh berlebihan. Jika anda rasa masalah peluh anda boleh menjadi lebih teruk atau sememangnya boleh menjadi sangat teruk, ia mungkin bernilai melihat rawatan untuk ketiak anda berpeluh dan bukan hanya mencari untuk peluh ketiak dalam jangka pendek.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar