Perubatan Manfaat Alternatif Menyembuhkan Asli

Perubatan Manfaat Alternatif Menyembuhkan Asli

Perubatan Alternatif merawat pelbagai penyakit, sejak zaman dahulu umur. Pelbagai jenis perubatan alternatif termasuk perubatan herba, homeopati, akupunktur, terapi urut, naturopati, terapi fizikal, perubatan tradisional Cina (TCM), dan kiropraktik. Ramai daripada terapi ini telah mendapat banyak perhatian di seluruh dunia. Beberapa terapi seperti radium dan terapi humor tidak digunakan.

Manfaat perubatan alternatif adalah seperti berikut:

Ubat-ubatan herba (penggunaan herba) digunakan untuk pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan seperti insomnia, bau mulut, penyakit pernafasan, kencing manis, masalah peredaran darah, penyakit jantung, alahan, dan masalah kulit. Sesetengah herba seperti bawang putih dan lidah buaya digunakan dalam proses detoksifikasi. Pelbagai herba dikenal pasti dan berguna dalam mengurangkan berat badan secara semula jadi.

Sakit sendi dengan berkesan dirawat dengan teknik akupunktur. Akupunktur digunakan dalam rawatan penyakit mental. Masalah kesihatan yang dirawat dengan akupunktur termasuk tekanan, keletihan, osteoartritis, sakit kepala, dan siku tenis.

Untuk rawatan penyakit yang berkaitan dengan tulang, otot, sendi dan kiropraktik adalah satu teknik terkenal. Dengan spesifikasi dalam rawatan masalah yang berkaitan dengan tulang belakang. Tulang belakang adalah punca untuk banyak masalah yang berkaitan dengan kesihatan.

Aromaterapi menggunakan pati tumbuhan dan minyak pati dalam rawatan penyakit. Dalam tempoh semasa, aromaterapi kini merupakan digunakan sebagai terapi urut. Minyak pati dan wangian dicampur untuk minyak pembawa digunakan untuk urut badan. Kulit cenderung untuk menyerap minyak dengan mudah yang mencergaskan sistem peredaran darah, membantu dalam proses detoksifikasi semulajadi dan aliran limfa

Selain daripada manfaat yang dinyatakan di atas, jenis-jenis ubat mempunyai kesan sampingan. Seorang ahli terapi berlesen atau kelakuan pengamal terapi ini. Ubat-ubat ini tidak mahal jika dibandingkan dengan rawatan perubatan yang lain. Walau bagaimanapun, amalan terapeutik perubatan alternatif tidak terbukti secara saintifik. Para penyelidik sedang dalam proses mengkaji keberkesanan dan manfaat ubat-ubatan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar