Bagaimana Merawat Loya dan Muntah Sememangnya, Dengan Homeopathy

Bagaimana Merawat Loya dan Muntah Sememangnya, Dengan Homeopathy

Belajar bagaimana untuk merawat loya dan muntah secara semula jadi bermakna belajar sedikit tentang perut anda, kerana ia adalah perut anda yang menolak makanan atau minuman.

Terdapat banyak sebab perut anda menolak makanan dan minuman, bergantung kepada berapa lama anda mempunyai dan apa yang telah dimakan.

Dalam loya dan muntah-muntah yang teruk, masalah ini biasanya disebabkan oleh keracunan makanan. Badan anda hanya ejecting masalah. Walau bagaimanapun, ini boleh menyebabkan anda berasa cukup buruk untuk seketika. Yang tidak menyenangkan walaupun ini, ia adalah perkara biasa. Seseorang yang sihat biasanya akan berakhir masalah ini dalam masa beberapa jam dan bukannya hari.

Saya hendak di Perancis dalam perjalanan perniagaan, beberapa tahun yang lalu. Saya mesti makan kupang yang tidak baik, kerana saya mula berasa loya di tengah-tengah malam. Ini dengan cepat diikuti dengan muntah sehingga seluruh kandungan perut saya, dan semua itu makanan Perancis yang indah.

Ini berterusan sepanjang malam, berselang-seli dengan cirit-birit dan saya bersyukur kerana singki itu betul-betul bersebelahan tandas.

Oleh pagi, kedua-dua muntah-muntah dan cirit-birit telah perlahan sampai, tetapi sarapan adalah keluar daripada soalan. Satu lagi beberapa jam dan saya kembali normal, jika agak letih dari kurang tidur.

Ini adalah gambar biasa keracunan makanan. Ia juga gambar khas dari ubat homeopati Arsenicum album. Ini berlaku pada tahun-tahun pra-homeopati saya, tetapi saya tahu bahawa saya telah mengambil ubat, segala-galanya boleh diselesaikan banyak yang lebih cepat.

Hanya untuk menggulung akan tanda-tanda tama kuat album Arsenicum, sekurang-kurangnya tiga daripada yang anda akan perlu untuk mendapatkan keputusan yang baik:

loya dan / atau muntah-muntah dari apa-apa sebab
cirit-birit dari apa-apa sebab
masa buruk adalah tengah malam
boleh menjadi cemas sama ada semasa akut atau menjadi orang yang gelisah
membakar sakit di dalam perut
dahaga tetapi hanya untuk sips kecil, kerana jumlah yang lebih besar menyebabkan lebih banyak muntah
Tanda-tanda yang saya yang saya tahu akan membantu saya merupakan tiga pertama ditambah dahaga untuk sips kecil. Walaupun ini telah muntah semula dengan cepat.

Jika penyingkiran itu menjalankan untuk lebih daripada satu hari, maka dehidrasi boleh menjadi masalah. Walau bagaimanapun, pada orang yang sihat, hanya terlibat dengan beberapa jam tidak selesa, mudah akan bangkit daripada pertarungan pendek dehidrasi tanpa bantuan.

Bayi dan kanak-kanak kecil boleh menjadi kering dengan lebih cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar