Penjagaan Kesihatan Alternatif - Bukan Hanya Untuk Hippies

Penjagaan Kesihatan Alternatif - Bukan Hanya Untuk Hippies

Ramai orang yang agak rapuh tentang penjagaan kesihatan alternatif, tetapi apa yang mereka tidak tahu adalah bahawa ia adalah agak berkesan. Sesetengah doktor juga mengesyorkan. Juga dikenali sebagai perubatan holistik atau naturopati, penjagaan kesihatan alternatif telah digunakan sejak zaman purba. Kaedah seperti akupunktur atau memasukkan jarum di titik tekanan telah digunakan oleh orang Cina selama berabad-abad dan ia masih lagi diamalkan sehingga hari ini. Ia juga membantu Paula Abdul apabila dia patah kaki atau buku lali beliau.

Apa holistik ubat bertujuan untuk bukan sahaja merawat penyakit fizikal semata-mata tetapi individu itu secara keseluruhannya. Ini bermakna termasuk emosi, rohani dan mental pesakit menjadi. Ia memberi tumpuan kepada punca gejala berbanding memberikan jalan pintas atau pelepasan sementara untuk gejala. Doktor holistik melihat gejala-gejala ini sebagai bukti ketidakseimbangan dalam sistem dan bertujuan untuk membetulkan itu. Doktor holistik juga percaya bahawa badan itu mempunyai keupayaan untuk pulih dengan sendirinya. Apa perubatan holistik juga bertujuan adalah untuk membantu badan memulihkan diri sendiri.

Walaupun anda boleh mencari banyak maklumat mengenai penyembuhan alternatif di internet, beberapa laman web hanya akan mengiklankan produk mereka yang menjanjikan penawar-semua manfaat. Pastikan anda mengambil ini iklan dan tips dengan sebutir garam. Jika anda ingin nasihat mengenai rawatan semula jadi penyakit, mendapatkan bantuan daripada naturopath yang diperakui kerana mereka memahami kesan (kedua-dua buruk dan berfaedah) herba dan ubat-ubatan semula jadi dan interaksi dengan ubat-ubatan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar